ניווט באתר > דף הבית>%D7%A4%D7%A0%D7%99%20%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%A8%20-%20%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%20%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%20%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

%D7%A4%D7%A0%D7%99%20%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%A8%20-%20%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%20%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%20%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA

מידע כללי

 

במסגרת מיזם צילום ייחודי כמחווה לשנת השבעים למדינה תערוכה חדשה תציג דמויות מקומיות המשקפות פסיפס ישראלי.

לפני שלושה חודשים בפגישה בבית אריה קלנג התקבצו כ-70 צלמים מהעיר אשדוד להרצאה והסברים על הפרויקט מפי מפיק הפרויקט הצלם אבי רוקח, צלם עיתונות ובעל סטודיו לצילום מסחרי ותיק בעיר. הצלמים שמגיעים מרקע מקצועי מגוון כמו צילום טבע, נוף, אקסטרים, אירועים פרטיים ועוד לוקחים חלק בפרויקט צילום מאתגר. מדובר במיזם אמנות קהילתי של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד ובית אריה קלנג, המשמש כבית אמני אשדוד בשיתוף הצלם אבי רוקח במסגרתו הוזמנו כאמור כשבעים צלמים מקצועיים וחובבים מהעיר אשדוד לקחת חלק בפרויקט צילום הגדול ביותר שנעשה בעיר שמטרתו הרכבת 'פסיפס ישראלי' מדמויות העיר הישראלית-גיבורי התמונות הדמויות שבחרו הצלמים יצרו פסיפס עשיר של דמויות מהעיר שכל מתבונן יוכל להתחבר לסיפור המסופר אם מדובר ברבני העיר, אנשי ההתנדבות בקהילה, יזמים מקומיים, פרנסי העיר, גיבורים מקומיים ואושיות תרבות. אבי רוקח, צלם עיתונות ותיק יליד העיר אשדוד ,מצלם עבור העיתון ידיעות אחרונות, האתר ynet וידיעות אשדוד, בעל סטודיו לצילום מסחרי ומורה בסדנאות בנושאים שונים בעולם הצילום מספר לנו ," כאשר נעמי אדר הופמן, המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי ומנהלת התרבות והאמנות הציעה לי להפיק את הפרויקט העיניים שלי ברקו כשל ילד. פרויקט צילום המורכב מפורטרטים סביבתיים, סגנון צילום של אנשים שאני מבצע כבר קרוב לעשרים שנה, היה לי ברור שאני שם, גם העבודה עם קהילה של צלמים מקומיים העלתה את ההתרגשות אצלי בעוד שתי מעלות. כמובן שהסכמתי ואני מאוד מעריך את החופש האמנותי המלא שניתן לי - משאלת לב של כל אמן ואת היכולת להפיק תערוכה ברמת הפקה גבוהה."

המערכת העירונית משקיעה זה שנים משאבים רבים בטיפוח אמנים ואמנות מקומית ודבריו של רוקח מבטאים תפיסת עולם מקצועית הרואה באמנות לסוגיה גורם מעצב מרכזי המחברת קהילות. כל אחד מהמשתתפים בתערוכה בחר את הנושא או הדמות שמייצגת את הישראליות בעיניו ולאחר שיחה משותפת בחרו את הלוקיישן בעיר אשדוד להפיק את הסיפור בפורטרט סביבתי. היו כאלו שבחרו בסיפור של דמות יחידה, או בסדרה של שלושה תצלומים המספרים סיפור ישראלי.

מעיין תשובה (35) בעלת סטודיו לצילום המתמקדת בצילומי משפחות, נשים בהריון ,תינוקות (ז'אנר צילומי המכונה new born) וצילומי ילדים מלמדת צילום במרש"ל אשדוד (מרכז רב שירותים לעיוורים ולקוי ראייה) לחניכים עם לקות ראייה חמורה עד כדי עיוורון גמור. מעיין בחרה לצלם את קארינה, מור וליז העובדות כסווריות בחברת נמל אשדוד. נזכיר כי סוור הנו סבל, אשר עבודתו היא גופנית ומפרכת אולם בסופו של יום מדובר על אחת מן העבודות המבוקשות ביותר בתחום המערך הלוגיסטי בפרט - בעיקר בשטח הנמל הימי ובענפי התעשייה בכלל. "בחרתי לצלם נשים הממלאות לראשונה פונקציה גברית מעיקרה" - מספרת מעיין" ולשקף העצמה ועוצמה נשית, הצילום בזמן העבודה ובסביבת העבודה הקשוחה והלא שגרתית עבורי היה אתגר של ממש."

התערוכה מגוונת ועשירה ומורכבת מדמויות מהעיר אשדוד חלקם מוכרים וחלקם יותר אישיים בעיני הצלם. הסיפורים שאחרי התמונות פרוסים על פני כשבעה עשורים ומציגים גיבורי מלחמה יוצאי שואה ועד הדור הצעיר של העיר אשדוד. יוני סולטן(40) צלם חובב ,שבחיי היום יום עובד בענף השילוח בחר לצלם דמות מיתולוגית בעולם הכדורגל באשדוד , את מאמן הילדים והנוער סילבן בן סימון, שבן השאר העניק את יסודות הענף לברוך דגו, חיים רביבו ולעוד מאות אם לא אלפי ילדים ובני נוער. על הנסיבות לבחירת צילום הדמות מספר לנו יוני ," עם סילבן, מאמן בעל אישיות כובשת בשל צניעותו ונועם הליכותיו שומרים על קשר רבים מחניכיו עד עצם היום הזה לאחר שנאלץ לפרוש מעבודתו כמאמן עקב דלקת חמורה ברגלו, שנבעה מעבודתו והוא כיום עסוק בעיקר בטיפול באביו הקשיש. מדובר בדמות של אדם אהוב על הבריות ובעיניי הוא גיבור מקומי של ממש שהטביע את חותמו על הענף הכה פופולרי בעיר." סולטן בחר לצלם את בן סימון במועדון מ.ס אשדוד ובאופן טבעי נבחרה תמונתו יחד עם ילד מחניכי המועדון. מפיק ואוצר התערוכה אבי רוקח היה מרוכז במשך חודשיים בתהליך הפקה אינטנסיבי שבמהלכו יצא עם חלק מהצלמים לפגישות הצילום ואף תיעד את התהליך, לדבריו היה שותף להתרגשותם של הצלמים ומהרצון האישי העז שלהם לביטוי אמנותי אישי.

את ענבל דרור (42) נראה כי אין צורך להציג, מי שבסיפורה האישי מגלמת את סיפור הסינדרלה של מעצבת שמלות הכלה מאשדוד שללא יחסי ציבור וללא חשיפה, הפכה עסק מקומי לאימפריה בינלאומית של שמלות פאר," בחרתי לצלם את אבא שלי משה דרור - כמי שמסמל עבורי אושיה מקומית בעיסוקו במהלך יותר מארבעה עשורים בפרסום, יחסי ציבור ושיווק של העיר"-היא אומרת ומוסיפה-" אבא החדיר תמיד בכל משפחתנו את אהבתו האדירה לאשדוד ולתושביה ולימד אותי לפרגן לה, מכל מקום בו אהיה בעולם. לכן זהו הבסיס למשולש הזהב האישי שלי: בית-אבא-אשדוד."

ענבל צילמה את אביה מחזיק בידיו את 'מקינטוש קלאסיק', המחשב פורץ הדרך משנת 1984, שהפך את עולם העיצוב והפרסום על פניו. 'פני העיר'-תערוכת המציגה את פניה היפות של העיר: שבעים שנה, שבעים צלמים, שבעים פנים- לא תבואו?

 

פני העיר, תערוכת צילומים של דמויות המשקפות פסיפס ישראלי

בתכנית: קבלת פנים וסיור בתערוכה, ברכות ובחלק האמנותי מופע של להקת מוצ"ש ברוק ישראלי משובח.

בית אריה קלנג, רח' יאיר 2 , אשדוד.

לפרטים: 08-9221883

הכניסה חופשית.

 

 

תאריך יום ושעה מיקום עלות כניסה
14/06/2018
א' תמוז התשע"ח
חמישי
18:30
בית אריה קלנג ללא תשלום פרטים בטלפון -6452* של' 2
תאריך 14/06/2018
א' תמוז התשע"ח
יום ושעה חמישי
18:30
מיקום בית אריה קלנג
מחיר ללא תשלום
רכישה פרטים בטלפון -6452* של' 2
יומן גוגל יומן אאוטלוק יומן אפל