ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

מידע כללי

הסלון -מפגשי תרבות ואמנות במוזיאון .
מפגש ודיון בהשתתפות הקהל בנושאים 'תרבות- אמנות- עיר'
בתערוכה 'פרויקט אשדוד: דיוקן עיר'


מוזיאון אשדוד לאמנות יוזם לראשונה, כחלק ממעורבותו החברתית והקהילתית, מפגשים בהשתתפות אנשי מקצוע ומחקר, מהחשובים בתחומם, מהעיר אשדוד ומחוצה לה.

בכל תערוכה ייערך מפגש אשר יעודד שיח מקומי על נושאים המעסיקים את תושבי העיר ובעלי העסקים הפועלים בה.

כל מפגש יכלול שיח בתערוכה ופאנל מרצים המשתף את הקהל.

המוזיאון שואף להוות "בית" לתושבים ולדמויות מפתח הפועלות בעיר, לעודד דיון אודות תרבות העיר והקהילה החברתית בה, לעורר השראה ליישום המודלים התרבותיים והאמנותיים בעיר ולחבר בין התעשייה המקומית לקהילה. הפאנל מזמין את המרצים, יחד עם הקהל, ליצור דיון בנושאים: הפרט בעיר, מוזיאון-אמנות-עיר, תרבות בעיר, עיר וקהילה.

הקהל הרחב ותושבי העיר בפרט, מוזמנים לפאנל כקהל פעיל, ומוזמנים להציג שאלות בפני המנחים בחלק מהדיון.

 

הנושאים לדיון בפאנל הראשון יעסקו בשאלות אודות צביונה המיוחד של העיר אשדוד וכיצד אמנות יכולה לחבר בין אנשים? כיצד קהילה מניעה תהליכים בעיר? מהו כוחה של קהילה? ומהי תרבות תפורה למידותיה של עיר?

המשתתפים בדיון :

דניאל שושן-אמן התערוכה, מהמעבדה לאמנות ואדריכלות ניסויית, הטכניון, חיפה. אמן רב תחומי, חבר סגל בכיר בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, ראש ומייסד AXA-LAB בטכניון, חיפה. עבודתו כוללת מתקנים, עבודות ציור ומבחר פרויקטים ציבוריים. עבודותיו עוסקות בשאלות הקשורות בזהות ונובעות ממקורות תרבותיים שונים - מקומיים ואוניברסליים, מערביים ומזרחיים, חילוניים ודתיים. שושן הקים את המעבדה לארכיטקטורה ותערוכה ניסיונית של AXA-LAB. במסגרת זו הוא יצר גוף עבודה ייחודי המתמקד באורבניזם, במרחב הציבורי, במתקני אמנות ובחשיבה אוצרותית.

שושן הוא אמן התערוכה "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר", אשר מתבססת על אמנות ואדריכלות משותפות, ומשתפת את תושבי העיר על מנת ליצור פרופיל "עיר".

פרופ' סמי שלום שטרית-סופר, דוקטור ומרצה למדע המדינה ומשורר ישראלי. חוקר החברה והתרבות בישראל. משמש כיו"ר פסטיבל קולנוע דרום וראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר. את עבודת הדוקטורט הוא כתב על ההיסטוריה הפוליטית של המזרחים בישראל. המחקר עוּבּד לספר ויצא לאור בספריית אופקים של הוצאת עם עובד. פרסם מאמרים רבים בארץ ובעולם על החברה הישראלית, יחסים אתניים-מעמדיים, תרבות, חינוך והכיבוש הישראלי. ספר שיריו ״שירים באשדודית״ בהוצאת אנדלוס, היה לרב מכר ועובד למופע מוזיקלי על ידי השחקן והבמאי שמעון מימרן, עם המלחין יונתן כנען והמוזיקאי אדם מדר.

יובל ביטון-אוצר ראשי במוזיאון אשדוד לאמנות. ד"ר דרור אוסנת-יליד ותושב אשדוד. בעל תואר שני בלימודי עבודה ותואר שלישי בסוציולוגיה. חוקר עצמאי של ההיסטוריה החברתית של העיר אשדוד בכלל, ופועלי נמל אשדוד בפרט.

רינה מגן-מעצבת פנים והנדסאית אדריכלות. מובילה את מעגל קיימות וסביבה בתנועת אשדודים ויוזמת ומארגנת פסטיבל 'הליכות ג'יין' באשדוד. עוסקת במחקר התנועה האנושית בעיר כמחוללת אינטראקציות, מפגשים ותרבות.

אושרה לרר-ממונה על שוויון בין המינים ומנהלת תכנית "קרב" מטעם משרד החינוך, פועלת לקידום התרבות המזרחית.


יום שישי, 14.12.18

בשעות 10:00-12:15:

התכנסות וכיבוד קל,

שיח בתערוכה בהנחיית האמן דניאל שושן,

פתיחת פאנל והצגת פרויקטים נבחרים ע"י המרצים ודיון משתף קהל.

ההשתתפות באירוע מותנית ברכישת כרטיס והרשמה מראש

בטלפון 08-9568285, 08-8545180

תושב חוץ- 30 ₪, תושב אשדוד- 25 ₪, אזרח ותיק- 15 ₪.

 

הפאנלים הבאים מתוכננים לתאריכים: 19.4.19, 26.7.19, במסגרת התערוכות הבאות אשר יוצגו במוזיאון.

תאריך יום ושעה מיקום עלות כניסה
14/12/2018
ו' טבת התשע"ט
שישי
10:00
מוזיאון אשדוד לאומנות 30 פרטים בטלפון -6452* של' 2
תאריך 14/12/2018
ו' טבת התשע"ט
יום ושעה שישי
10:00
מיקום מוזיאון אשדוד לאומנות
מחיר 30
רכישה פרטים בטלפון -6452* של' 2
יומן גוגל יומן אאוטלוק יומן אפל