ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

'ארץ ילדותי'-מחול מיוחד מאוד


'ארץ ילדותי'-מחול מיוחד מאוד

להקות בית הספר למחול תיאטרון "שואו דאנס" בהדרכת המורה והכוריאוגרפית מאיה כהן הציגו באולם המופעים של בית 'יד לבנים' את מופע הבכורה שלהם "ארץ ילדותי" ,בו השתלבו נערים ונערות עם צרכים מיוחדים.


מאיה כהן, שהתחילה את דרכה בתחום הריקוד בגיל חמש בשלוחה של בית הספר של משה אפרתי למחול מודרני ובלט במרכז הקהילתי ברובע ד' בעיר אשדוד.

בגיל 12 עברה לרקוד כשלוש פעמים בשבוע בבית הספר שלו בתל אביב בלהקת הנוער ומשם התקדמה ללהקה הייצוגית. היא למדה באקדמיה למחול בירושלים והוכשרה בהוראת מחול בוינגייט, בשילוב התמחות לגיל הרך.

בגיל 24 חזרה לאשדוד ופתחה את בית הספר למחול "שואו דאנס" -בית הספר למחול של מאיה כהן הוקם בשנת 1999 ומונה כ-200 רקדנים ורקדניות מגיל 4 עד גיל 21,בתחילה במרכז הקהילתי "בית לברון" (ברובע ו') בעיר, וכרגע במרכז הקהילתי "עם שלום" (רובע י"א) שבו היא עודנה מלמדת עד היום, מזה למעלה מ-16 שנים והשנה נוספו ללהקות שלוחות חדשות מבית הספר מקיף י' ומבית הספר 'חופית' אופי מופעי סיכום שנות הפעילות מתחלפים מעת לעת ושמים דגש על נושא מסוים, לדוגמה: "ברודווי", אבולוציה", "לוחמת", "קיבוץ גלויות", מופעי פנטזיה ורבים נוספים.

 

בשבוע שעבר על במת המופעים של בית 'יד לבנים' הוצג מופע הבכורה של להקות 'שואו דאנס' הפועלות במרכז הקהילתי 'עם שלום'(רובע י"א) בניהולה האמנותי של הכוריאוגרפית מאיה כהן . המופע העונה לשם " ארץ ילדותי " סיכם את שנת פעילות החולפת. עלו להופיע רקדנים ורקדניות מגיל 4 ועד 21 כאשר רעיון המופע בהשראת שירי ילדות מכל הזמנים.

קבוצה מיוחדת במינה פועלת במרכז הקהילתי 'עם שלום', שאותו מנהלת פנינה פרלמורטר, שיזמה בשיתוף החברה העירונית לתרבות הפנאי ובטיפול אישי של רכז החוגים המסור-אריה ביטון הקמתה של קבוצת מחול מיוחדת לילדים, נערים ונערות עם צרכים מיוחדים הלוקים באוטיזם, תסמונת דאון ולקויות אחרות.

לכהן יש ארבעה ילדים, כאשר שלושה מתוכם על הספקטרום האוטיסטי וזו הסיבה לכך שכהן משלבת ילדים וילדות עם מוגבלויות שונות ופתחה קבוצה ייחודית במרכז הקהילתי .

מבחינתה זהו הישג אדיר לפתוח קבוצות של ילדים עם צרכים מיוחדים ולהעלות את המודעות לקבלת השונה והאחר ,לתת לילדים הללו מענה, להעניק להם שוויון זכויות והזדמנויות והעיקר לאפשר להם להתבטא ולהגשים חלום כמו לכל ילד.

 

הרקדנים המוכשרים הציגו על במה מרהיבה וססגונית באולם המופעים של בית 'יד לבנים' באשדוד מופע המשלב בתוכו סגנונות מחול רבים.

בחלק מהמופע הופיעו רקדני קבוצות של ילדים עם צרכים מיוחדים . אומרת מאיה כהן, "במקביל לעבודתי ככוריאוגרפית אני פעילה חברתית למען הגברת המודעות ושוויון זכויות למען ילדים עם צרכים. החלטתי גם השנה לתת לילדים הנפלאים במה והופעתם לא השאירה עין אחת יבשה בקהל."

לדבריה של מאיה החברה העירונית לתרבות הפנאי פתחה בפניה דלת להעצמת הילדים המיוחדים ועל כך היא מבקשת להודות .

מאיה כהן בוגרת וינגייט ולהקת המחול המודרני "קול ודממה" ,שבה החלה את הקריירה שלה בעולם המחול ובה רקדה עוד בצעירותה עם רקדנים מקצועיים כבדי שמיעה, שככל הנראה הטמיעו בה את האמונה ביכולותיהם של אוכלוסיות מיוחדות. מאיה, שסיימה את לימודיה כמטפלת התנהגות לילדים עם צרכים מיוחדים התקבלה לאחרונה למסלול לימודים מיוחד במכללת וינגייט שיכשיר אותה כמטפלת רגשית בתנועה .

"שואו דאנס"- בית הספר למחול ,מרכז קהילתי "עם שלום" (רובע י"א)לגילאי: 4-21 

טלפון לבירורים ופרטים: 08-8687400

תמונת אווירה ל'ארץ ילדותי'-מחול מיוחד מאודתמונת אווירה ל'ארץ ילדותי'-מחול מיוחד מאודתמונת אווירה ל'ארץ ילדותי'-מחול מיוחד מאוד