ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

קרב ישראלי טורקי באשדוד

 

קרב ישראלי טורקי באשדוד

 

בקרבות של לוחמי אמנות הלחימה ה-MMA , שנערכו באשדוד גברו אורון ובר כחלון האשדודים על מוסטפא ברשאל וקרמאד בנגלי מטורקיה.

אורון ובר כחלון, לוחמי MMA מקצוענים התחרו במוצ"ש האחרון בבית הספר לאומניות לחימה במרכז קהילתי ט', מול שני יריבים טורקיים בדרך להגשמת החלום והצטרפות אפשרית לליגת UFC- הנחשבת לליגה הטובה בעולם.

 

אורון כחלון, הלוחם הוותיק יותר מבין השניים, החל את דרכו המקצועית כבר בגיל שלוש במרכז הקהילתי בקריית מלאכי.

אביו ניסים כחלון, אימן דורות רבים של אנשים באומניות הלחימה השונים, והכשיר גם לוחמים בשירות הביטחון והיה ברור כבר אז כי כחלון ג'וניור ימשיך בדרכו של אביו, ויבחר לפתח קריירה מקצועית בתחום.

גם אחיו הצעיר, בר, הלך בעקבות אב המשפחה והאח הבכור ונמשך לתחום כבר מגיל צעיר כששימש כיריב האימונים של אחיו ומהאימונים המשותפים הדרך הייתה קצרה להתמחות בענף.Mixed martial arts (בעברית: אמנויות לחימה משולבות), או בקיצור MMA, הוא ענף ספורט המדמה קרב פנים אל פנים, שבו מותר השימוש במגוון רחב של שיטות לחימה גופנית ללא נשק, כאשר החוקים מאפשרים למשתתף להשתמש בכל אמנויות הלחימה שהם יודעים, תוך כדי לחימת עמידה (סטרייקינג) או לחימת קרקע (גראפלינג).

 

תחום ה-MMA נחשב אולי לאחד התחומים המקופחים ביותר מבחינה תקשורתית בישראל, אולם בכל הקשור ליחס אליו בעולם בכלל ובארה"ב בפרט הרי שמדובר באחד מענפי הספורט הפופולריים והמסוקרים ביותר.

באשדוד, מכירים רבים מחובבי הספורט את התחום בעזרתם של בני משפחת כחלון, אורון ובר, הנחשבים ללוחמים מקצועיים. במוצ"ש האחרון אפשר היה לצפות באולם האירועים של מרכז קהילתי ט' במחזה לא שגרתי בשעה שהפך למספר שעות לזירת לחימה בסיועם של דוד ביטון-מנהל המרכז הקהילתי וצוות עובדיו .

קרוב לשלוש מאות צופים נלהבים של חובבי הז'אנר לצפות ב-11 קרבות : תשעה מהם באמנות ה-MMA ,קרב אחד של אגרף מקצועני וקרב באגרוף תאילנדי לנשים.

 

כאמור, אורון ובר כחלון האשדודים על מוסטפא ברשאל וקרמאד בנגלי מטורקיה ,דוד אביסרור האשדודי גבר על יריב מנתניה ובקרב איגרוף מקצועני גבר איגור לאזרב מאשדוד על נור רביע הירושלמי.

כדי לעמוד במשהו על יכולתו של אורון וההכרה הבינלאומית לה הוא זוכה נזכיר כי בינואר 2013 השתתף אורון באליפות הארץ בהיאבקות כדי להשתפר בקרבות MMA, וזכה בתואר אלוף הארץ בהיאבקות חופשית במשקל עד 77 ק"ג.

חצי שנה לאחר מכן טס אורון ללאס וגאס, שם השתתף בקרבות ובאליפות ארה"ב בתחרויותGRAPPLERS QUEST MMA ובתחרות UFC שכוללת שמונה קרבות, שם זכה תחת קטגוריית משקל 70-77 ק"ג.

בנובמבר 2017 נערך ערב יוצא דופן בעולם MMA (אומנות לחימה משולבת) באירוע "בלאטור 188"בהיכל ביד אליהו מול 8,000 אוהדים.

בין הלוחמים השראליים נתן את קרב חיו גם הלוחם אורון כחלון ,שניצח את היריב מאלבניה ג'וליאן מאלוקו בזכות חניקת משולש בסיבוב הראשון, תרגיל שרק אורון ועוד 2 לוחמים בעולם הצליחו לעשות בקרב MMA ולנצח .

 

בלאטור MMA הוא ארגון מוביל של אומנויות לחימה משולבות, הכולל רבים מבין הלוחמים הטובים בעולם.

הניצחונות של אורון מקדמים אותו בדירוג וברמת הלחימה, דבר המאפשר לו להילחם בתחרויות יותר יוקרתיות. טכניקות הלחימה בענף מתחלקות בדרך כלל לשתי קטגוריות: טכניקות סטרייקינג, שנמצאות בשימוש באיגרוף, איגרוף תאילנדי, קיקבוקסינג, קראטה, טאקוונדו וכדומה, וטכניקות גראפלינג הנמצאות בשימוש בהיאבקות, ג'ודו, ג'ו ג'יטסו ברזילאי, סמבו, לוטה ליברה וכדומה.

בענף ישנם שלושה יסודות לחימה: קרב עמידה בו נלחמים במצב עמידה עם האגרופים, הבעיטות, המרפקים והברכיות. דוגמאות לאמנויות לחימה מיסוד העמידה: קראטה, קיקבוקס, איגרוף, ג'ו ג'יטסו. היסוד השני הוא יסוד הקלינץ' בו נלחמים כשהמטרה היא להפיל אחד את השני, עם הטלות, קטיפות, דחיפות, נעילות כמו חניקות או בריחים בעמידה. דוגמאות לאמנויות לחימה מיסוד הקלינץ': ג'ודו, ג'ו ג'יטסו, BJJ, היאבקות חופשית, היאבקות יווני-רומי. היסוד השלישי ואחרון הוא יסוד הקרקע בו מנהלים קרב על הקרקע ונאבקים עם תרגילים שונים כגון: ריתוקים, בריחים וחניקות. דוגמאות לאמנויות הלחימה מיסוד הקרקע: ג'ודו, ג'ו ג'יטסו, BJJ. ישנן אמנויות לחימה שמורכבות משני יסודות או משלושת היסודות.

פעמים רבות יעדיף לוחם להשתמש בטכניקה של אמנות הלחימה בה התחיל את הקריירה הספורטיבית שלו. עם זאת, למרבית הלוחמים המקצוענים ב-MMA יש מיומנות גבוהה בשתי הקטגוריות העיקריות וגם אם לוחם יעדיף טכניקה אחת להכריע התמודדויות, הוא ידע להגן על עצמו ולנהל תחרות מול רוב הטכניקות הקיימות.

אורון הביא את אמנות הלחימה לדרום לפני 16 שנה במטרה לחלוק את אהבתו לאומנויות הלחימה עם כמה שיותר אנשים. המרכז באשדוד והסביבה נוסד ב- 1999 ע"י אורון כחלון במטרה לפתח ולקדם את אומנות הקפוארה ומציע מגוון של חוגים בקבוצות של מתחילים ומתקדמים לילדים מגיל 3, נוער ובוגרים: קפוארה משולבת לגילאי 3-6,ולגילאי 6-8, חוגי MMA לגילאי 7-10,11-14 ו ומגילאי 15 ומעלה כולל בוגרים.

לימודי הלחימה נערכים במרכז קהילתי ט' , במרכז קהילתי 'טנה'(רובע ה') ובשלוחה בביה"ס 'היובל', שברובע הסיטי. צוות מדריכים מקצועי ומוסמך עם ניסיון בינלאומי: המאמן הראשי אורון כחלון ולצידו בר כחלון וברק מוזס. המעוניינים להצטרף וללמוד את אמנויות הלחימה יתקשרו למרכז קהילתי ט'(רח' ראשל"צ, 4):08-8544158

 

*קרדיט צילום: פבל טולצינסקי, odrey, יח"צ

תמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדודתמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדודתמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדודתמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדודתמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדודתמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדודתמונת אווירה לקרב ישראלי טורקי באשדוד