ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

ליל העשרים

ליל העשרים.

השקה מלהיבה למופע מוזיקה ייחודי בהשתתפות עשרים מוזיקאים מקומיים שהופיעו יחד ולחוד.


מה קרה כש-20 מוזיקאים אשדודים נפגשו למופע משותף?

הסבלנות השתלמה: בחצר בית אריה קלנג נרשמה התרגשות של ממש בקרב עשרים היוצרים האשדודים שעמדו לעלות לבמה ובקרב הקהל האוהד. אקורד הפתיחה של סדרת המופעים 'מוזיקה בקלנג' ענה על הציפיות והרבה יותר. לא מדובר באירוע של מה בכך אלא במופע ממש מכונן של פרויקט חדש וייחודי, ביוזמתה של החברה העירונית לתרבות, בסימן – 100% יצירה מקורית אשדודית בהשתתפותם של מיטב המוזיקאים היוצרים באשדוד.

20 יוצרים מאשדוד חברו להפקה משותפת של מופע הכולל יצירות מקוריות שהביאו לידי ביטוי מגוון רחב של ז'אנרים מפופ, דרך רוקנ'רול ומוזיקת ראפ, ועד למוזיקה תימנית אתנית במקצבים ייחודיים.

המופע נפתח בתצוגת נגני העל של ההרכב שליווה את כל הערב, בוסט מיוחד לפתיחה של מופע כל כך עוצמתי ומשמעותי .

 

שיתופי הפעולה היו מרתקים שרון בוני, זמר רגאיי עם קול שחור ועמוק ויניב נחמני מוזיקאי, יוצר ומבצע של מוסיקת ה“גנאווה” שמגיעה ממרכז וצפון אפריקה בשני שירים who i am ו- .Full power. אדיר כוכבי עם הראפר אילייה סנשיין שכתב מילים ושר על המוזיקה של ״במשעול״ ,שיצר כוכבי במקצב תימני שהקפיץ והכניס מוטיבים מערבים ותימנים למקום שהרגיש הכי טבעי.

אייל פרץ בשירו ״i got soul”- שבוצע בפעם הראשונה במופע זה ביחד עם חני טל ורפאל בן אברהם בסגנון סול כבד שאם עצמו בקהל את עינהם בואי הרגישו כאילו הם במיסיסיפי של שנות ה-70. השיר in between שגם היא בוצע בפעם הראשונה במופע זה ע״י חני טל עם רונן הרוניאן שסגנונו אלקטרוני ושילב אלמנטים ועיבוד מיוחד שכלל כלי נשיפה .הפיוט המוכר 'מי אל כמוך' עם שלום תשובה, שהוקדש כל כולו לשנה החדשה ועובד ואולתר במקום בסגנון אינדי שייחודי לכל אחד מההרכב ולשלום בפרט.

כלי נשיפה בשירים של חנה גור, ליז ממן וחני טל שנעדרו מהעיבוד המקורי שלקח את השיר לסאונד אחר אך עדיין הותירו בהם את חותם היוצרים.

 

ככלל פיוז׳ן המוסיקאים שליוו את המופע יצר שיתוף פעולה וצבעים מעניינים של סגנונות הנובעים מרקע שונה וסגנון מוזיקלי של כל אחד מהנגנים.

ניר טייב, שמנגן מוסיקה אתנית בדרך כלל, אסף קורנברג שמנגן מוסיקה אירית, אדיר כוכבי במוסיקה תימנית, ג'אז ומוזיקה שחורה, יוסף אברג׳ל באגף המוזיקה הלאטינית, אלכס רזניקוביץ, המושפע ממוזיקת עולם, ג'אז ומוזיקה קלאסית ועוד שילובים מרתקים שהצליחו להלהיב את הקהל. את המופע נעלה היצירה ״אחלק בלוז״, שיצר יניב נחמני בו נטלו כל משתתפי המופע בשירה שבטית מרוקאית וקצבית.

אדיר כוכבי, מנהלו המוזיקלי של המופע סיכם," עבורי המופע היה ערב מאוד מיוחד, הזכות לנהל מוזיקלית ערב שכזה, להיות אמון על העיבודים והארגון וכמובן ההתגייסות של היוצרים, 20 במספר ,היה מדהים והנתינה וההשקעה של כל אחת ואחד מהאמנים הייתה יוצאת דופן. החוויה של ערב כל כך מיוחד מעצימה ומרחיבה את הלב. מבחינתי, האווירה המיוחדת של שיתופי הפעולה הורגשה הן על הבמה והן מהקהל הכול כך מפרגן שהגיע, שמח ונטל חלק בכל שיר ושיר. הביקורות האוהבות והתומכות, והכמיהה לערב נוסף שכזה הן מהקהל והן מהאמנים בהחלט מעידות על הצלחתו וההצלחה הטמונה בהפיכת ערב כזה למסורת בעיר אשדוד תוך מתן במה ליצירה המקומית. כמנהל מוסיקלי, התחושה של הביטחון במקצועיות של הלהקה והזמרים תוך כדי שיתופי פעולה שנוצרו כאן הוסיפו לעונג של כל התהליך מהרעיון ועד הוצאתו לפועל בקונצרט. תודה לנעמי אדר הופמן-מנהלת התרבות והאמנות בחברה העירונית לתרבות הפנאי ולכל הצוות על היוזמה הברוכה-היצירה המקומית יצאה נשכרת מהמיזם הייחודי."

 

תמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשריםתמונת אווירה לליל העשרים