ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

הסתדרות הנוער העובד והלומד

תנועת הנוער העובד והלומד היא תנועה המונהגת על ידי בני ובנות נוער. ההחלטות על עתידה של התנועה, כמו החלטות קבוצתיות מתקבלות באופן דמוקרטי, על פי בחירתם של חבריה.  באשדוד התנועה קיימת שנים רבות ופועלת בשלושה מוקדים, בקבוצות גילאיות העוברות יחד פעילות מגוונת וחוויתית, בפעילות קבוצתית לנוער המכשירה להדרכה ולפעילות שמשנה את הסביבה בה חיים, וסביב עולם זכויות נוער בעבודה.

איך זה התחיל?  הסתדרות הנוער העובד והלומד (אז הנוער העובד) הוקמה בשנת 1924 בארץ ישראל, בידי בני נוער עובדים שהתאגדו להגן על זכויותיהם במקום עבודתם.

היום התנועה קיימת יותר מ-90 שנה, והיא גדולה ומגוונת. לתנועה מאות סניפים, קינים ומועדונים ברחבי המדינה. חניכים ומדריכים בה עשרות אלפי נערות ונערים יהודים, ערבים ודרוזים, נערים עובדים ולומדים, ותיקים ועולים, מהעיר, מהפריפריה, הקיבוץ והמושב, נוער עם צרכים מיוחדים וכן נערים ונערות בסיכון. כל אחד בהתאם לצרכיו המיוחדים, מורשתו התרבותית ורוח הסביבה בה גדל.

המדריכים והחניכים מקיימים פעילות משמעותית לפי ערכים ומטרות משותפים : שוויון ערך האדם, ציונות, הגשמה, צדק חברתי, קיום משותף בין יהודים וערבים, מעורבות חברתית, חתירה לשלום וקיומה של חברה ישראלית דמוקרטית, מוסרית וצודקת וכמובן שמירה על ערך החיים.

פעילות                                                                           

הפעילות השנתית כוללת ימי פעילות שבועיים, טיולים וסמינרים, התנדבות בקהילה, קורס לקראת הדרכה, ימי גיבוש וכיף והשיא - מחנות קיץ.  הפעילויות עצמן מאתגרות מאד ודרכם חניכי התנועה רוכשים כלים מעשיים רבים כמו מחנאות, ניווט והכרת הטבע לצד פיתוח עמדה ערכית ורעיונות על החברה. אחת הסיסמאות המובילות של התנועה היא "המקום שלי לשנות" - כי הקן זה המקום שמאפשר לבני הנוער להוביל ולהשפיע על החברה ולעזור להפוך אותה למקום טוב יותר.

 

בעיר אשדוד פועלת התנועה ב-3 מוקדים

לפרטים: דור 0549732710.

תמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומדתמונת אווירה להסתדרות הנוער העובד והלומד