ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

עזרא

תנועת הנוער התורני לאומי הראשונה בישראל היא תנועת נוער תורנית לאומית. התנועה היא התנועה הדתית הראשונה בהיסטוריה. לתנועה כ-20,000 חניכים הפרוסים בכל רחבי הארץ ב-70 סניפים בישראל‏ ועשרות סניפים בעולם.

השנה התנועה חוגגת 100 שנה ותצא עם בשורה בנושאים רבים אל החברה הישראלית.

הקמת התנועה

התנועה נוסדה לפני 100 שנה,  בסוף חודש אב ה'תרע"ט (1919) בגרמניה, על ידי קבוצת סטודנטים מקומיים, שומרי תורה ומצוות, שחונכו בשיטתו של הרש"ר הירש - "תורה עם דרך ארץ". שיטה זו ראתה את היהודי משתלב בכל תחומי החיים - גם אלו "החוליים", מתוך התורה. סטודנטים אלו הבינו שכדי לחנך לשיטה זו צריך ליצור מסגרת בלתי פורמלית גם לשעות הפנאי, שתשלים את החינוך הפורמלי ותקרב את בני הנוער מקרב היהדות האורתודוקסית לאמונה מעמיקה יותר, להשתתת התורה בכל ענפי החיים ולעלייה לארץ ישראל. התנועה קרויה ע"ש עזרא הסופר אשר העלה את גלות בבל ארצה, היטיב את רמתו הרוחנית של הדור, וחיזק אותו רוחנית ואמונית.

התנועה אחראית להקמת של מעל 15 ישובים ברחבי המדינה, אגודת השירות 'עמינדב', הקריה החינוכית 'שעלבים', מדרשת קדם ועוד ועוד.

דרכה החינוכית

מטרתה של התנועה, כתנועה תורנית לאומית, היא חינוך דור נאמן בעל בסיס תורני איתן והשתלבותו בכל תחומי החיים תוך שאיפה למצוינות ולהקמת חברה תורנית במדינת ישראל, אשר היא ראשית צמיחת גאולתנו. התנועה מחנכת להכרה בתורת ישראל כערך החשוב והבסיסי ביותר שאין שווים לו, בארץ ישראל ובעם ישראל. התנועה מאמינה בהצבת רף תורני וערכי גבוה שתוביל ותשתלב בעתיד בכל התפקידים בעם ישראל.

הסניפים

בעיר אשדוד פועלים שני סניפים:

  1. סניף אשדוד ו'- סניף בן 53 שנה, מונה כ- 120 חניכים וכ- 15 אנשי צוות. ממוקם ברובע ו'. הסניף פועל במתכונת קבועה של מפגשים במי חמישי ובשבת. בפעילויות אלו החניכים עוברים פעילויות ערכיות שונות שנבחרות על ידי צוות הסניף. הסניף דוגל בהצבת רף גבוה ולא מתפשר מתוך אמונה עמוקה ביכולותיו של כל חניך וחניך. סניף זה פועל רבות עם הפנים לקהילה. פעילותו מתבטאת הן באירועי שיא שנתיים והן בשגרת היום יום. פעילויות שוטפות: "עזרה מעזרא"- מידי יום ה' מתכנסים חניכי הסניף, אנשי הצוות וסטודנטים בוגרי הסניף לשם חלוקת אריזות מזון לעשרות משפחות נזקקות בעיר אשדוד. הפעילות נמשכת עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף חניכי ומדריכי הסניף מתנדבים באופן קבוע בבתי חולים מתוך ראיית האחר והעצמת ערך הנתינה. אירועי שיא: חלוקת תפוח בדבש וברכת שנה טובה לרגל השנה החדשה, הקפות שניות בשמחת תורה, שוק פורים, הופעות חודש ארגון, פעילויות שוטפות במשך החופש הגדול ועוד...

 

  1. סניף מברת- סניף בן 14 שנים, מונה כ- 70 חניכים ממשפחות עולים וותיקות וכ- 15 אנשי צוות. פועל במתכונת קבועה של מפגשים בימים חמישי ושבת. בסניף זה יש דגש מיוחד על ביקורי בית תכופים של אנשי הצוות בבתי החניכים לשם יצירת אמון וקשר עם המשפחה המורחבת. כמו כן השנה הסניף התרחב ופועל גם במתכונת של מועדונית בימים ראשון ורביעי וכך יצור מעטפת שבה כמעט כל השבוע ישנה פעילות לטובת הקהילה. במועדונית, בעקבות צורך שעלה מחניכי הסניף מושם דגש על הכנת שיעורי בית עם החניכים מתוך שמחה ואהבה עם פעילות של יצירה ומוזיקה.

פעילות קהילתית

-          גמ"ח מצרכי מזון לנזקקים על בסיס שבועי.

-          מועדונית בסניף מברת שכוללת: עזרה בשיעורי בית, פעילות ואוכל. המועדונית אמורה לשרת את תושבי הרובע ולעזור למשפחות לפעילות חוויתית ומלמדת עם ילדיהם.

-          התנדבות בבית החולים 'אסותא'. לשמח ילדים וזקנים המטופלים בבית החולים

-          אירועים עירוניים – טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, טקס בהיכל 'ד לבנים' בהשתתפות של כ-400 אנשים. בכל שנה ישנו נושא שחורז את הטקס (נעשה בשיתוף פעולה עם בני עקביא.

בתכנון:

יום ירושלים – אירוע של מצעד דגלים ברחבי העיר ובסיומו מופע שירקיד את הקהל ויחבר את תושבי העיר לירושלים.,

'הלילה לא לומדים תורה' בט' באב – יצירת אירוע שבו מחברים את הנוער לסוגיות של ט' באב, אהבת חינם, היכולת לחלוק ולהישאר חברים, עבודת המידות ועוד.

-          פעילות לפני כל חג לתושבי הרובע.

-          הפנינג לפני חגים או אירועים שיכלול דוכני מזון ומתנפחים ופעילויות חינוכיות לאנשי הרובע.

 

תמונת אווירה לעזראתמונת אווירה לעזראתמונת אווירה לעזראתמונת אווירה לעזראתמונת אווירה לעזראתמונת אווירה לעזראתמונת אווירה לעזרא