ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

הסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.

הסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.

זוכי תחרות "פסנתר לתמיד" ישתתפו בקונצרט חגיגי עם אריה ורדי במונארט –מרכז תרבות.

 

הסתיימה התחרות הארצית לפסנתרים צעירים, "פסנתר לתמיד" שהתקיימה בין התאריכים 3-9 בדצמבר במונארט- מרכז תרבות באשדוד ומיועדת לפסנתרנים מגיל 6-28 בארבע קטגוריות (גיל 6-11, גיל 12-15, גיל 16-18 וגיל 19-28).

ביום ראשון ה-9.12 נערך קונצרט חגיגי של הזוכים בתחרות כולל טקס חלוקת תעודות ופרסים לזוכים.

הזוכים בתחרות הארצית לפסנתרנים צעירים- "פסנתר לתמיד" הם:

במקום הראשון בקטגוריה של גילאי 19-28 זכה: עידו זאב בן 19 מגבעתיים, בפרס בסך 20,000 ₪.

במקום הראשון בקטגוריה של גילאי 16-18 זכו: פז אבינרי, בן 17 מרמת גן ויובל שמילה, בת 17 מרמת גן,פז אבינרי ויובל שמילה, בני 17 מרמת גן, בפרס בסך 5,000 ₪ כל אחד.

במקום הראשון בקטגוריה של גילאי 12-15 זכו: יואב סנד, בן 14 בתל אביב, ליאור ליפשיץ, בן 14 מתל אביב ויהלי זקן, בן 14 מירושלים, כל אחד מהם זכה בפרס בסך 3,000 ₪ .

במקום הראשון בקטגוריה של גילאי 6-11 זכו: קטרינה גרביץ, בת ה-11 מתל אביב, וטלי שפר בת ה-11 מיבנה, כל אחת מהן זכתה בפרס בסך 1500 ₪.

 

התחרות שמציינת השנה עשור להיווסדה, הפכה במהלך השנים לגורם משמעותי בתחום החינוך המוזיקלי של פסנתרנים צעירים. היא מהווה מקור השראה לילדים, לנוער ולמבוגרים ומאפשרת שיתוף פעולה בסביבה פתוחה, יצירתית והרמונית בין משתתפים ממגזרים וגילאים שונים.

"התחרות המצליחה "פסנתר לתמיד" חוגגת השנה עשור ומהווה בסיס איתן לדור הבא של הפסנתרנים בישראל. גם השנה התרגשנו מפסנתרנים צעירים ומוכשרים, שהפגינו רמה מוסיקלית גבוהה מאד, ואני בטוח כי לפניהם עתיד מזהיר ועשייה ענפה בתחום המוסיקה בישראל ובעולם" אומר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי ומוסיף: "אני מודה להנהלת 'אקדמא' וליאנינה קודליק, המובילה ביד רמה ובמקצועיות את התחרות מיומה הראשון. ברכות לזוכים וחג שמח".

יאנינה קודליק, שופטת ומנהלת התחרות: "כבר עשור שאני מלווה את התחרות ופוגשת מידי שנה בפסנתרנים צעירים, חלקם בתחילת דרכם המוזיקלית, שמפגינים כישורי נגינה גבוהים ורצון רב להיות בתחום" ומוסיפה: "השנה הרמה המוזיקלית בתחרות הייתה גבוהה מאוד ואני בטוחה שעוד נשמע רבות על המשתתפים בתחרות שימשיכו בדרכם המוזיקלית". הפרסים הכספיים בתחרות בסך 100,000 הוענקו על ידי עיריית אשדוד, קרן יעקב ביסטריצקי, עמותת צפונות תרבות ומפעל אדמה אגן באשדוד. מעבר לפרסים הכספיים, מעניקה התחרות לזוכים פרסים רבים נוספים הנותנים להם במה אמנותית, תקשורתית, המהווה עבורם מקפצה להתפתחות מקצועית ומוזיקלית.

 

בין הפרסים שהוענקו: התזמורת הפילהרמונית הישראלית ו"תכנית מפתח" תזמין את הזוכים במקום הראשון בכל קבוצות הגיל להגשת מועמדות להשתתפות כסולנים בקונצרט בניצוחו של מאסטרו זובין מהטה, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, סימפונית רשות השידור ירושלים, קאמרית ישראלית, קאמרטה ירושלים וסימפונט באר שבע יארחו פסנתרנים מבין זוכי התחרות, התזמורת הסימפונית אשדוד תזמין את הזוכים מכל קבוצת גיל, לנגן קונצ'רטו (או פרק ממנו) במהלך שנת 2019.

קרן התרבות אמריקה ישראל תזמין את הזוכים בשלושת הפרסים הראשונים בקבוצת הגיל 9-11 להגיש מועמדותם לבחינות הקרן.

מרכז עדן-תמיר למוסיקה, עין כרם - ירושלים יארח את הזוכים בכל קבוצות הגיל בקונצרט חגיגי שישודר בשידור חי ב"קול המוסיקה" 28.12.2018.

 

גם השנה רשימת השופטים כללה מוסיקאים ונגנים בעלי שם מהארץ והעולם: מחו"ל: פרופסור ברוך מאיר (ישראל-ארה"ב), פר' דניאל גורטלר (ישראל- ארה"ב), אמיר כץ (ישראל- גרמניה). מישראל: פר' מיכל טל, אסף זוהר, רון רגב, דרור זמל, אורית וולף, עדית צבי, אריאל כהן, דר' אילנה כהן ,תמיר בן-צבי ודר' יצחק קוסוב.

 

את האירוע הפיק מונארט מרכז תרבות הפועל תחת החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד , והוא חלק מחזונה של עיריית אשדוד לפיתוח ועידוד מצוינות.

קרן יעקב ביסטריצקי, עמותת צפונות תרבות לקידום אמנים ואמנות בישראל, מפעל אדמה אגן וקרן אשדוד שותפים לפרויקט מראשית הדרך.

 

המפגש שיחתום את אירועי התחרות, ייערך ביום שישי, ה-21.12 בשעה 13:00, במונארט- מרכז תרבות באשדוד, פתוח לקהל הרחב ללא עלות ויורכב משני חלקים: בחלקו הראשון קונצרט- הרצאה של אריה ורדי בנושא "נערה ושמה אונדין":אונדין היא נימפת מים הקיימת באגדות עם רבות.

דמותה זכתה רבות לביטוי אמנותי בפרוזה, בשירה, בציור ובמוסיקה כאשר גם מלחינים כשופן דביסי וראוול לא עמדו בפני קסמיה . אריה ורדי יתאר בהגשה רהוטה מלווה בצלילים. בחלקו השני של המפגש ייערך רב שיח בהנחייתו של אריה ורדי, בנושא תחרויות לפסנתרנים, בהשתתפות זוכי התחרות "פסנתר לתמיד" ואורחים רבים. אריה ורדי הוא פסנתרן, מורה ומנצח ישראלי המכהן כפרופסור בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב וגם בבית הספר הגבוה למוזיקה בהאנובר. חתן פרס ישראל בתחום המוזיקה לשנת 2017. החל את דרכו על במת הקונצרטים בגיל חמש עשרה. בעקבות זכיותיו בפרס שופן ובפרס אונסקו הגיע למעמד בינלאומי כאחד המוזיקאים המובילים של ישראל.

 

קרדיט תמונות:דניאל הרלב ל-0drey
תמונתו של אריה ורדי צולמה ע"י דניאל פלג

תמונת אווירה להסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.תמונת אווירה להסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.תמונת אווירה להסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.תמונת אווירה להסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.תמונת אווירה להסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.תמונת אווירה להסתיימה התחרות העשירית של 'פסנתר לתמיד'.