ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

לבנות סוכה בהתנדבות

ב"צוות הבונים" מסייעים לאנשים בודדים, קשישים וחולים לבנות סוכה לקראת החג.


זו השנה החמישית שבה פועל ברחבי הארץ "צוות הבונים" מיזם חברתי של תנוער הנוער 'בני עקיבא', שהוקם לאחר מבצע צוק איתן במטרה להנציח את הנופלים בניה ריין שנפל במלחמת לבנון השנייה, בניה שראל ובניה רובל שנפלו בצוק איתן.

המטרה היא להנציח את הנופלים על ידי מעשי חסד ונתינה ולבנות סוכה לאנשים שאינם מסוגלים לבנות בעצמם.

בניגוד למצוות רבות אחרות - מצוות הסוכה דורשת מאמץ פיזי מורכב על מנת להקים סוכה כשרה ע"פ ההלכה. עובדה זו גורמת לכך שרבים מתקשים בעצם בנית הסוכה- למרות שמעוניינים לחגוג את חג הסוכות כהלכתו. עיקר הקושי קיים אצל קשישים ובעלי מוגבלויות שלא הצליחו להסתייע בבן משפחה שיסייע להם בעת הבניה.

תנועת 'בני עקיבא' נרתמה לסייע והקימה פרויקט ארצי רחב – "צוות הבונים" שפועל בכל רחבי הארץ. התנועה הקימה מוקד פניות אינטרנטי וטלפוני בו יכולים אזרחים לפנות ולבקש סיוע בבניית הסוכה. לאחר הרישום, חניכי התנועה מהאזור הרלוונטי יוצרים קשר עם הפונה על מנת לתאם מועד לבניית הסוכה, וכן לפירוקה בתום ימי החג. משפחות רבות כבר פנו והבניה החלה בכל רחבי הארץ. בצאת יוה"כ יכנס המיזם להילוך גבוה. היוזמה החלה בסניף בני עקיבא בגבעתיים לפני כ-5 שנים כשהתנועה כולה מיד נרתמה לעניין ומובילה אותו בכל רחבי הארץ. הפרויקט פועל לזכרם של שלושה לוחמי צה"ל שנפלו על הגנת העם והארץ- רס"ן בניה ריין הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה, ורס"ן בניה שראל הי"ד וסמל בניה רובל הי"ד שנפלו במבצע צוק איתן בעזה לפני כארבע שנים. בתנועת בני עקיבא אמרו, "חברי תנועת בני עקיבא פועלים במהלך השנה כולה במנעד רחב של פעולות בחברה הישראלית כולה, אך אין ספק שפרויקט "צוות הבונים" הוא אחד העוצמתיים שבהם.

נקודת המפגש בין חלקים שונים בחברה בהקשר למצוות הסוכה שמוקדש לעילוי נשמת חיילי צה"ל שמסרו נפשם למען עם ישראל מבטאת את החינוך הערכי והמשמעותי ביותר מבחינתנו ואת החיבור בין כל חלקי העם.

היוזמה, שרתמה אחריה את התנועה וחניכיה בכל רחבי הארץ היא פועל יוצא של עבודה משמעותית ועמוקה שנעשית במהלך השנה כולה בסניפים ומסמלת לכולנו את האיכות של הנוער המדהים בארץ הזו". רכזי הפרויקט מספרים, "מטרת הפרויקט היא להראות את הכוח של הנוער להשריש אהבה ונתינה בדיוק כפי שאותם נופלים בחייהם ובמותם נתנו בלי גבול למען האחר. גם בני הנוער שלנו בונים סוכות מתוך נתינה והכל מאהבה וללא תשלום. כל שנה אנחנו מקבלים טלפונים מהמשפחות השכולות שמתרגשות כמונו מהיוזמה הזאת". הפרויקט עובר מפה לאוזן, "זה גם בפייסבוק של 'צוות הבונים' וגם דרך בני עקיבא, דרך הרכזים בישובים ובבתי הספר. פונים אלינו לבקשת עזרה אנשים בודדים, אלמנות, גרושות, חולים או אנשים מבוגרים שהילדים שלהם בצבא. אנחנו משתדלים להגיע לכולם".

המיזם פועל באשדוד באמצעות הסניף המקומי של תנועת 'בני עקיבא' המסונפת לפעילות כל תנועות הנוער בעיר באמצעות תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי.

רוצים עזרה בבניית הסוכה - התקשרו:

055-8814547(איתי)

054-2161130 (יונתן)

054-92442550(ליאור)

052-5131516 (שירן).

תמונת אווירה ללבנות סוכה בהתנדבותתמונת אווירה ללבנות סוכה בהתנדבות