ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

מצעדי האור של אשדוד

המרכזים הקהילתיים ערכו תהלוכות ומצעדי אור

לזכרם של סרן אביב חקאני, סרן אוהד שמש ולזכרה של אירית אסרף

ביום ראשון(2.12) וביוזמתה של עדנה חקאני, זו השנה ה-12 שמתקיים מצעד לפידים לזכרו של סרן אביב חקאני, קצין המנהרות  הראשון אשר נפל בקרב בציר פילדלפי בשנת 2004.

היענות מרשימה של תושבי הרובע, משתתפי החוגים כלל ארגוני ותנועות הנוער ברובע: חניכי המד"צים של המרכז הקהילתי ברובע י"א, שלושת השבטים של הצופים: שבט אביב, שבט דותן ושבט הנחל, בני עקיבא, בתי הספר היסודיים והמקיפים והשנה הצטרפו אלינו גם מעופפי אביב.

הצועדים התכנסו ברחבת מרכז קהילתי 'עם שלום' וממנו יצאו למצעד כשבראש המצעד עדנה חקאני, אמו של אביב, יחד עם משפחתה וחיילי הנדסה קרבית, סביב רובע יא' כשכולם "מדליקים" את הרובע בעזרת הלפידים ובלוני השלום שמהווים תשובה לבלוני התבערה מהדרום. בתום המצעד הדלקנו נר ראשון של חנוכה, צפינו במופע דינאמיקו בניהולו המקצועי של ברנרד חזן וחולקו סופגניות לכלל המשתתפים.

בסיום האירוע החיילים והמשפחה התכנסו במרכז הקהילתי למפגש זיכרון ושיח על מורשת הקרב של אביב חקאני ז"ל.

מהמרכז הקהילתי נמסר כי הם מודים לכל מי שלקח חלק במצעד הלפידים ושמחים על אירוע שהפך למסורת רבת שנים.

 

ביום שני (3.12)ערכו במרכז קהילתי 'תקוותנו' בשיתוף בתי הספר 'אחדות' ו'מוריה' תהלוכה בשם 'מאירים את הרובע' לזכרו של סרן אוהד שמש ז"ל

אוהד גדל והתחנך באשדוד, בבית הספר היסודי "רעים" ובתיכון מקיף ד'. כבר בבית הספר היסודי גילה כושר מנהיגות יוצא דופן ורגישות חברתית נדירה. ההתנדבות והנתינה היו חלק עיקרי מהווייתו וממנו עוד משחר מנעוריו, לאורך כל חייו פעל אוהד ותרם רבות לקידום החברה. בן חמש-עשרה שמע על זקנה ערירית המתקשה לתפקד ונזקקת לעזרה. מיד הגיע אליה לסייע, ובעקבותיה פנה לקשישים בודדים ולעוד נזקקים.

כשמלאו לו שבע-עשרה הקים את מועדונית "בית חם" במתנ"ס ה' באשדוד, במסגרת תכנית "ליד" (Lead) שבה השתתף, לפיתוח מנהיגות צעירה. המועדונית סיפקה פעילות חברתית-ערכית לתלמידים ממשפחות השרויות במצוקה כלכלית, וכן עזרה בהכנת שיעורי הבית.

כמה מן הילדים אמרו לאוהד שהם רעבים, והוא מיד דאג לגייס תרומות למימון ארוחות חמות במועדונית. אוהד הנהיג בעצמו את הפעילות הערה במקום, רתם מדריכים והנחה אותם. בה בעת פתח אוהד סניף של פרויקט "צהלה" באשדוד, לשילוב בעלי מוגבלויות שכליות מארגון "אקי"ם" בקהילה.

אוהד נפל בקרב במבצע "צוק איתן" , בן עשרים ושבע היה בנפלו.

בסיום התהלוכה בהשתתפות תושבי הרובע נערכה במרכז הקהילתי 'תקוותנו' מסיבת חנוכה עם מופע קסמים והדלקת נרות.

 

 

באותו יום(שני, 3.12) ערכו במרכז קהילתי 'דקל' ובשיתוף ארגון 'קשר' מצעד אור לזכרה של אירית שטרית ז"ל בת 39 מאשדוד.

נשואה ואם לארבעה ילדים, שנהרגה לאחר שנפגעה מרסיסי רקטת הגראד הראשונה שנפלה בעיר בשנת 2008 במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.

 

 

תהלוכות אור נוספות ומסיבות חנוכה הכוללות מופעים לכל המשפחה וטקסי הדלקת נרות ייערכו בכל המרכזים הקהילתיים הפרוסים בעיר.

תמונת אווירה למצעדי האור של אשדודתמונת אווירה למצעדי האור של אשדודתמונת אווירה למצעדי האור של אשדודתמונת אווירה למצעדי האור של אשדודתמונת אווירה למצעדי האור של אשדוד