ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

מידע כללי

"מחוץ לתבנית" הוא מחזה המספר את סיפורן של רוזה וברכה, ומעלה על הבמה את סיפורם של כל ילדי תסמונת הדאון.

 

רוזה, אישה חשוכת ילדים העובדת כאחות בפגייה, מאמצת את ברכה, תינוקת נטושה בעלת תסמונת דאון. היא מגדלת אותה במסירות ומאמינה בה שהיא יכולה להגיע רחוק. לאורך השנים, מופתעת רוזה לגלות כי יותר ממה שהיא מעניקה לברכה, ברכה תורמת לה. היא מקבלת ממנה הסתכלות חיובית וחלקה על החיים וכלים עוצמתיים להתמודדות עם אתגרים.

 

 

 

המחזה נפתח בנקישה מסתורית על הדלת, שמפרה את שלוותה של רוזה ומאיימת עליה מסיבה עלומה. המערכה הבאה מכירה לקהל את ברכה המאומצת בת ה20 ואת הקשר החם שלה עם רוזה, אימה המאמצת. רוזה נתקלת במודעה על תחרות קונדיטוריה. הנושא קרוב לעולמן של השתיים מכיוון שלאורך שנות ילדותה של ברכה, הקנתה לה רוזה את אומנות האפייה, תוך השקעה, התמסרות ואמון ביכולותיה. ברכה גילתה כישרונות מרשימים בתחום והתפתחה בתחומים כמו חשבון וקריאה תוך כדי האפייה. רוזה מחליטה שברכה תשתתף בתחרות על מנת לנצח, ובכך תוכיח לעולם את מסוגלותה למרות ועל אף התסמונת.

 

 

 

הדפיקה העלומה על הדלת מתבררת כנושאת מסר מהוריה הביולוגיים של ברכה, המעוניינים כעת, לאחר 20 שנות נתק, להיפגש עם בתם.

 

 

 

רוזה מקבלת קשה את הבקשה, המעוררת בה את הכעס המודחק כלפי ההורים הנוטשים. גם ברכה מגיבה לרעיון בכעס, ומתפרצת בצורה כואבת החושפת את תחושת תלישותה המלווה אותה כל החיים. רוזה מנסה לשכנע את ברכה להסכים למפגש, ובעקבות השכנוע נוצרת ברוזה  ההבנה והחמלה כלפי ההורים ונטישתם. לעומתה, ברכה עדיין מסרבת לפגוש את הוריה.

 

 

 

בינתיים משתתפות השתיים באירוע הסיום של התחרות, ולמרות המאמצים המרובים ברכה נוחלת כישלון. רוזה מאוכזבת ומרוסקת, אך ברכה מאושרת בחלקה ומסבירה לרוזה ששלמות אמיתית נובעת דווקא מתוך החיסרון.

 

האפילוג מציג את ברכה המתכוננת למפגש עם הוריה. התובנה שהעלתה לאחר ההפסד בתחרות, סייעה לה לקבל את הוריה למרות החיסרון בהתנהגותם כלפיה.

המחזה מבוצע בצורה אומנותית יוצאת דופן, ומשלב משחק חי על הבמה וקטעי וידיאו מוקרנים. ששחקנית המשנה הינה נערה בעלת תסמונת דאון, המבצעת את תפקידה בכישרון ובאותנטיות נוגעת ללב וסוחפת את רגשות הקהל. המסרים מועברים באמצעות טכניקות משחק יצירתיות ומפתיעות, ומשולבים בקטעי מוזיקה ושירה באיכות מוקפדת. במחזה מקופלים מסרים הבאים "לנתץ" תיוגים ודעות קדומות בתפיסת ילדי תסמונת –דאון.

 

כרטיסים: מונארט מרכז תרבות 088545133

 

 

 

תאריך יום ושעה מיקום עלות כניסה
18/03/2020
כ"ב אדר התש"פ
רביעי
19:00
מונארט,מרכז תרבות אשדוד 30
תאריך 18/03/2020
כ"ב אדר התש"פ
יום ושעה רביעי
19:00
מיקום מונארט,מרכז תרבות אשדוד
מחיר 30
רכישה
יומן גוגל יומן אאוטלוק יומן אפל