ניווט באתר > דף הבית>

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

כלבנות טיפולית בגיל הרך.

פרויקט "גן עם כלב" – כלבנות טיפולית בגיל הרך.

 

במעונות החברה העירונית לתרבות – תחום הגיל הרך, פועלת זו השנה השלישית תכנית ייחודית שאנו קוראים לה "גן עם כלב", בהצלחה רבה.

המעונות המשתתפים בתוכנית (תשע כיתות מידי שנה) זוכים לביקור אחת לשבוע של נילי ואדי.

נילי, בוגרת מסלול הנחיית הורים ומשפחה במכון אדלר והמסלול להכשרת כלבנים טיפוליים של הקריה האקדמית אונו ואדי, כלב מגזע גולדן רטריבר בן שלוש שהוכשר במשך שנה להיות כלב טיפולי.

ככלב טיפולי אדי הוא בעיקר כלב מכיל שמקבל באהבה והרבה סבלנות מגע של הרבה ילדים בסביבתו. כלב שחולק עם הילדים חוויות רבות ומגוונות במהלך שהותו איתם בגן. הוא משתתף  במפגש, בפינות היצירה והמשחק, גולש איתם במגלשה, חופרים יחד בארגז החול, הוא החבר הכי טוב שלהם.  כשהוא נכנס לגן הילדים מחבקים ומתרפקים עליו, מספרים לו סיפורים, כל ילד מהספר האהוב עליו, מניחים עליו את הראש כשהם צריכים קצת רוגע ומספרים לו סודות שהם יודעים שהוא לא יגלה לאף אחד.

בתחום הטיפולי והעיקרי, אדי משמש כגורם מוטיבציה חזק מאד ללמידה. וויסות חושי ורגשי, פיתוח השפה, עידוד שיתוף הפעולה בין הילדים, איפוק, סבלנות וגבולות, חיזוק הביטחון העצמי, העצמת היכולות הייחודיות לכל ילד וחיזוק תחושת השייכות, הם רק חלק מהנושאים המטופלים,  מתבצעת צפייה בזמן אמת על אינטרקציות חברתיות ואיפה שנדרשת התערבות, תיווך או חיזוק ועידוד גם נילי וגם אדי שם בשבילם.

תמונת אווירה לכלבנות טיפולית בגיל הרך.