תקנון מועצת הנוער העירונית

תקנון

מועצת הנוער העירונית

אשדוד תשפ״ה 2025

הנכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

הנכתב ביחיד מתייחס גם לרבים ולהפך.

אושר ע״י מליאת המועצה

בתאריך 22/01/2025 

תקנון מועצת הנוער העירונית אשדוד תשפה 2025

מבנה התקנון:

פרק מספרנושא הפרק

1.  סעיף

1.  תת סעיף

פרק ראשון: הגדרות

1.  בתקנון זה:

•   המועצהמועצת הנוער העירונית אשדוד.

•   המועצה המחוזיתמועצת הנוער המחוזית דרום.

•   המועצה הארצית: מועצת הנוער הארצית.

•   מפתח נציגות: מכסת הנציגים במועצה המייצגים את כלל מגוון התלמידים ו/או הנוער ברשות.

•   גוף נוער: כל מוסד, ארגון או תנועה חינוכיים, הפועלים במסגרות הפורמאליות או הבלתי פורמאליות ונתוניםלפיקוח הממלכתי

•   מוסד ייצוג: גוף נוער שמיוצג במועצת הנוער.

•   מליאת המועצה: פורום כלל נציגי המועצה והפעילים בה.

•   מזכירות המועצה: פורום כל נושאי התפקידים במועצה, שהוגדרו בתקנון המועצה.

•   מלווה המועצה: מי שמונה ע”י תחום הנוער אשדוד ומשרד החינוך לעזור למועצה לפעול כחוק  ולקבל החלטות ועומד בתנאי הגופים האמורים.

•   נציג מועצה: נער או נערה עד סיום לימודיהם בבית הספר, הגיוס לצבא או גיל ,19 לפי העניין ולפי המוקדם מבניהם, הנבחרים בבחירות דמוקרטיות ע”י גוף המיוצג במועצה.

•   פעיל מועצהנער או נערה עד הגיוס לצבא או גיל 19 ,לפי המוקדם מבניהם, שלא נבחרו באופן  דמוקרטי למועצה אך נוטלים בה חלק פעיל.

•   נציג מחוזינציג מועצה אשר נבחר באופן דמוקרטי ע”י המועצה לייצגה במועצת התלמידים והנוער המחוזית – מחוזדרום.

•   ראש צוותאחראי על ניהול והובלת צוות העבודה שלו, בתיאום עם מזכירות המועצה. תפקידו של ראש הצוותיימשך עד להשלמת משימות הצוות או פירוקו, לפי המוקדם מביניהם. ראש הצוות יהיה כפוף למזכירות המועצה אוליושב ראש הוועדה אליה משתייך הצוות, ויפעל בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים.

•   תקופת כהונה (קדנציה): משך תפקודו של נציג ו/או בעל תפקיד, לפי העניין, בתפקידו עפ”י תקנון המועצה.

•   ועדה: חלק מתוך כלל המליאה שנבחר באופן דמוקרטי או שמונה בהתאם לתקנון המועצה, על מנת לטפל בנושאמסוים, זמני או קבוע.

•   ועדת בחירות: הגוף האחראי והמפקח על תהליך הבחירות.

•   ישיבה (פגישה): מועד כינוס המליאה, המזכירות, הוועדות או חלקים מהן לצורך דיון, קבלת החלטות או צורך אחר.

•   פרוטוקול: מסמך סיכום הישיבה, כפי שקבע מזכ”ל המועצה.

•   מסמך מחייב: כל מסמך או החלטה שמחייבים את כלל חברי המועצה או חלקים ממנה, לרבות תקנון העל, אמנתהמועצות ותקנון זה.

•   תקנון העל: מערך חוקים, עקרונות עבודה וכללי יסוד של המועצות, הקובעים את הדינים המחייבים את כללמועצות הנוער בישראל, כפי שאישרה ועידת מועצות הנוער בישראל, ובנוסח המעודכן.

•   אמנת המועצות: אמנת המועצות של מועצות הנוער בישראל, והקוד האתי לנציג מועצת נוער, כפי שאישרה ועידתמועצות הנוער בישראל, ובנוסחם המעודכן.

•   בא כוח: אדם שמונה לייצג אדם אחר, הבא במקומו של אותו אדם בתפקידו ובסמכויותיו לגבי העניין אותו הואמייצג.

•   גורם חיצוני: כל גורם, גוף או ארגון שאינו מליאת המועצה, המזכירות, הוועדות או חלקים מהן.

פרק שני: מטרות המועצה

2.  לייצג את כל הנוער בעיר אשדוד ולהציג את רצונותיו בפני הגופים הממלכתיים, מקבלי ההחלטות והתקשורת המקומית.

3.  להוות אוזן קשבת לבני הנוער בעיר ולצרכיהם השונים.

4.  לפעול ברוח המדינה היהודית והדמוקרטית תוך הטמעת ערכי שמירת החוק, כבוד האדם וזכויותיו.

5.  להעלות לסדר היום הציבורי את הנושאים החשובים לבני הנוער בעיר.

6.  להיות גוף תומך למועצות התלמידים בבתי הספר, תנועות הנוער וארגוני הנוער השונים, ולפעול איתם בשיתוף פעולה.

7.  להוציא פרויקטים, אירועים, פעילויות וימי שיא למען הנוער בעיר ועם הפנים לקהילה.

פרק שלישי: מזכירות המועצה

1.  יושב ראש:

1.  היו”ר הוא המייצג הרשמי של המועצה, מנהיג את המועצה ומוביל אותה.

2.  היו”ר מרכז את פעילות המועצה והוועדות בה, מנהל וקובע את סדרי המליאות והישיבות בהן נוכח.

3.  היו”ר צריך להיות מודע ומעודכן בכל המתרחש במועצה.

4.  התפטר, נעדר ו/או לא נבחר אחד מבעלי התפקידים במועצה, ימלא יושב הראש או בא כוחו את תפקידו עדלסיום הנסיבות האמורות.

5.  היו”ר ייצור מפגשים קבועים בין יו”ר מועצות התלמידים בביה”ס ותנועות הנוער למועצה העירונית ולקשרםלפעילות מועצת הנוער העירונית.

8.  סגן יושב ראש:

1.  יד ימינו של היו”ר וממלא מקומו בהיעדרו.

2.  היו”ר וסגנו ימלאו את תפקידיהם בשיתוף פעולה.

3.  על היו”ר וסגנו להיפגש יחד עם מלווה המועצה, אחת לשבוע לפחות.

4.  על חברי המועצה לעדכן את סגן יושב הראש בכל המתרחש במועצה כדי שהוא יעדכן את היו”ר ויהיה הנציגהמקשר בין הנציגים ליו”ר.

9.   מזכיר כללי:

1.  מקשר בין מזכירות המועצה לנציגיה.

2.  אחראי על ניהול ופיקוח של קלסרי המועצה, רשימת הנציגים ופרטיהם, התיקים האישיים של הנציגים ומחשבהמועצה.

3.  אחראי על הודעת החלטות המזכירות במליאת המועצה.

4.  אחראי על ניהול ההצבעות ורישומן.

5.  אחראי על כתיבת הפרוטוקולים בכל מליאה, ישיבת מזכירות וישיבות אחרות שבהן נוכח. פרוטוקול זה יישלחעד 48 שעות לאחר הישיבה.

6.  אחראי על ריכוז והפצת הפרוטוקולים בפגישות שלא נכח בהן. פרוטוקול זה יישלח עד 72 שעות לאחר הפגישה.

10.           דובר וי״ור ועדת דוברות:

1.  מקשר בין המועצה לכלל הגופים החיצוניים הקשורים בפעילותיה השונות.

2.  הדובר אחראי על פרסום, שיווק והגברת המודעות למועצה באמצעות התקשורת המקומית, הרשתות החברתיותואמצעי התקשורת השונים.

3.  על הדובר להתייעץ עם יו”ר המועצה ומלווה המועצה לפני פרסום דבר ו/או פגישה עם גורם חיצוני.

11.           יושב ראש ועדה:

1.  אחראי על ניהול ישיבות הוועדה.

2.  אחראי על פיקוח חברי הוועדה, ביצוע המטלות והתקדמות הועדה.

3.  אחראי על מינוי לתפקידים סיו”ר ומזכ”ל הוועדה בכפוף לבחירות הדמוקרטיות שנעשו בוועדה.

4.  אחראי לעדכן את המזכירות והמליאה בישיבות, דיונים והחלטות, ככל שיידרש.

12.   מבקר ויו״ר ועדת ביקורת:

1.  מבקר המועצה לא יוכל לכהן בתפקיד נוסף ו/או למלא את מקומו.

2.  אחת לשלושה חודשים יגיש המבקר דו”ח תקופתי שבו יבקר את כלל הגופים במועצה, יציין את הליקוייםבעבודתם וכן המלצות לשיפור.

3.  הדוח התקופתי יתייחס לגורמים הבאים:

•   נציגי המועצה ופעיליה.

•   מוסדות הייצוג.

•   מזכירות המועצה.

•   ועדות המועצה.

•   גופים אחרים שיקבע, באישור מזכירות המועצה.

4.  הביקורת תעשה בכל דרך או אמצעי שיבחר המבקר, בכפוף לכל דין.

5.  אחת לקדנציה, יגיש המבקר דו”ח שנתי שיכלול את כל המרכיבים בדו”ח התקופתי, ברמה השנתית ובשינוייםהמחויבים.

6.  המבקר יגיש את טיוטת הדו”ח למזכירות המועצה, שתקיים עליו דיון ותחליט, בין היתר, אלו חלקים להשאירחסויים; הדו”ח הסופי, בצירוף הערות המזכירות, יוגש למליאת המועצה, שתקיים עליו דיון.

7.  במקרים מיוחדים, ובאישור מזכירות המועצה, יוכל המבקר לפתוח בבדיקה של נושא מסוים; הנהלים האמוריםבסעיף זה יחולו על בדיקה כאמור, בשינויים המחויבים.

8.  על המבקר לשמור על חשאיות, אתיקה וטוהר מידות.

9.  המבקר יהיה נוכח בכל המליאות ופגישות המזכירות, ויתעדכן בפרוטוקול בכל הפגישות שלא נכח בהן.

10.        המבקר יהיה חבר מזכירות, אך ללא זכות הצבעה בישיבותיה.

11.        בקדנציה שלאחר סיום כהונת מבקר המועצה, הוא לא יוכל להיבחר לתפקיד למעט תפקיד המבקר.

פרק רביעי: מליאת המועצה

13.           נציגי המועצה:

1.  נציגי מועצה מייצג גוף נוער, עפ”י מפתח הנציגות ונבחר באופן דמוקרטי.

2.  כל נציג ייצג מוסד ייצוג אחד בלבד.

3.  מפתח הנציגות יחושב כך:

•   מבתי הספר – עד 4 כולל יו״ר (3+יו״ר) נציגים ועד 4 נציגים בתנועות או ארגונים.

•   לא יהיה מוסד שלא יוכל לשלוח נציג אחד לפחות למועצה.

•   תינתן אפשרות לגוף שולח שמילא את מכסת הנציגים שלו לשלוח נציגים נוספים, אך בצירוף מכתב המסבירמדוע על המועצה לקבל את הנציגים העודפים.

4.  כל נציג, שלא כיהן בקדנציה שלפני כהונתו, מחויב לעבור הכשרה:

•   את תנאי המעבר של ההכשרה תקבע המזכירות.

•   נציג שלא עבר הכשרה יושהה לאלתר עד להשלמתה.

5.  כל הנציגים המייצגים מוסד מסוים מחויבים להגיש מידי חודש למבקר המועצה דו”ח נציגות שיסכם את פעילותהנציגים העירונים במוסדו, כפי שיקבע המזכ”ל.

6.  על כל נציג לפעול לפי תקנון העל, אמנת המועצות, הקוד האתי, תקנון המועצה וכל מסמך מחייב כלשהו.

7.  על כל נציג להגיע לפעילות עם חולצה ייצוגית של המועצה העירונית ו/או הגוף אותו הוא מייצג ולבוש הולםומכבד, לפי הוראות תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד ו/או מזכירות המועצה.

8.  גיל הנציגים: במועצה בית ספרית- תלמיד בבית ספר על יסודי, עד לסיום לימודיו בבית הספר; לעניין זה “סיוםהלימודים-” פתיחת שנת הלימודים הבאה. בתנועת נוער ובארגוני נוער- פעיל בתנועה או בארגון עד גיל 19 אוהגיוס לצבא, לפי המוקדם מביניהם.

9.  התפטרות נציג:

•   נציג שברצונו להתפטר, מתפקידו ו/או מכהונתו כנציג, ישלח למזכ”ל המועצה מכתב על כך; ההתפטרותתכנס לתוקף בחלוף יומיים מקבלת המכתב.

•   אם התפטר מתפקידו- תערוך המועצה בתקופה זו בחירות מחודשות לתפקיד.

•   אם התפטר מכהונתו כנציג- יערוך מוסד הייצוג בחירות מחודשות לנציגות במועצה.

10.         נציג שנעדר במהלך 3 מליאות רצופות, ו/או 3 מליאות מתוך השש האחרונות ו/או לא עבר הכשרה, ללאהודעה מוקדמת ו/או סיבה מוצדקת יושהה לאלתר ויועלה לוועדת שימוע.

11.         על כל נציג להתעדכן במייל ובכלים אחרים שקבע מזכ”ל המועצה באופן תמידי ושוטף.

12.         כל קשר עם גוף חיצוני, למעט מוסד הייצוג של הנציג, מחייב אישור של המזכירות

14.           פעילי המועצה:

1.  פעיל מועצה הוא בן נוער עד גיל 19 או הגיוס לצבא, לפי המוקדם מבניהם, שלא נבחרו דמוקרטית.

2.  חברותו של פעיל במועצה תאושר ע”י מלווה המועצה, בהתייעצות עם יו”ר המועצה והמזכירות.

3.  פעיל מועצה חייב למלא את כל החובות של נציג מועצה, למעט החובה להיבחר דמוקרטית.

4.  פעיל מועצה לא ראשי לבחור, להצביע או להיבחר במועצה, למעט בוועדותיה.

פרק חמישי: ועדות המועצה

15.           הוועדות הקבועות ותחומי ענייניהן. אלו הן הוועדות הקבועות ותחומי ענייניהן:

1.  ועדת נוער וקהילה – אחראית על קידום פנאי, תרבות ובילוי הנוער; אירועים קהילתיים; נושאים שאינם בסמכותשל הוועדות האחרות.

2.  ועדת דוברות ופרסום – אחראית על קשרי החוץ של המועצה וקשרים עם העיתונות; פרסום ושיווק המועצהופעילותה; פעילות ברשתות החברתיות.

3.   ועדה אתית-משפטית – אחראית על קידום והפצת זכויות הנוער, העובד והתלמיד; תעסוקת נוער; תקינותהמועצה ותקנונה; תקנון העל, אמנת המועצות, הקוד האתי לנציג וכל מסמך מחייב אחר; עניינים משפטייםאחרים.

4.  ועדת ביקורת ובקרה – מבקרת את פעילות המועצה ומוציאה דו”ח תלת חודשי. הרכבה הוא שני נציגים מכלועדה.

16.           הרכב הוועדות:

1.  את הרכב הוועדות תקבע מזכירות המועצה, בהתחשב בהעדפות הנציגים, גדלי הוועדות וצרכיהן.

2.    העברת נושא לסדר היום מהמליאה לועדה או מהועדה למליאה:

•   יו”ר המועצה רשאי להעביר דיון לנושא על סדר היום מועדה למליאת המועצה, והוועדה או היושב בראשהיכולה להמליץ ליו”ר לעשות כך.

•   יו”ר המועצה רשאי להעביר נושא על סדר היום מהמליאה לדיון מוקדם בוועדה הנוגעת לעניין, לפני קיוםהדיון במליאה.

17.           ועדת משנה:

1.  כל ועדה רשאית לבחור מבין חבריה ועדת משנה ואת היושב בראשה, ואת הנושאים מתוך ענייני הוועדה בהםתדון; סמכויות הנתונות לוועדה לא יועברו לוועדת המשנה. ועדה זמנית או לנושא מסוים.

2.  המזכירות רשאית למנות ועדה זמנית ו/או לנושא מסוים, לקבוע את הרכבה, סמכויותיה וענייניה; כהונתה שלהוועדה היא עד לסיום כהונתה של המזכירות, לסיום הדיון בענייניה או לסיום תוקפה, הכל לפי המוקדם ולפיהעניין, ובעת כהונתה דינה כדין וועדה קבועה, אלא אם כן קבעה המזכירות אחרת.

18.           ועדה משותפת:

1.  מזכירות רשאית לקבוע שעניינים מסוימים ידונו בוועדה משותפת למספר וועדות, תקבע את הרכב הוועדה, בייצוג שווה של הוועדות השותפות, סמכויותיה ויושב הראש שלה מבין החברים בה; דין וועדה זו כוועדה אחתקבועה, למעט אם החליטה המזכירות אחרת.

פרק שישי: נציגות במועצת הנוער המחוזית

19.           חובת נציגות במועצה המחוזית: מועצת הנוער העירונית תבחר נציגים למועצת הנוער המחוזית במחוז דרום, עפ”ימפתח הנציגות שקבעה.

20.           חובת נוכחות ופעילות: הנציגים מחויבים לפעול עפ”י תקנון מועצת הנוער המחוזית וכן כל הוראה או החלטה שלהמועצה ולנכוח בכל הישיבות של מועצת הנוער המחוזית, למעט מקרים שיאושרו להם ע”י המועצה המחוזית.

21.           חובת עדכון: הנציגים יעדכנו את המועצה העירונית ואת היושב בראשה בנושאים הקשורים בפעילותה של המועצההמחוזית.

פרק שביעי: נהלי עבודה

22.           הצעה לסדר היום:

1.  הצעה לסדר היום תוגש למזכ”ל המועצה, על גבי טופס מיוחד שקבע, לפחות 48 שעות לפני מועד כינוס ישיבתהמזכירות.

2.  הצעה תכיל את המרכיבים הבאים:

•   שם ההצעה, שמגדיר את מהותה.

•   עיקרי ההצעה.

•   דרכי הביצוע של ההצעה.

•   דברי הסבר להצעה.

•   חתימת מגיש ההצעה.

3.  מזכירות המועצה תדון בהצעה ותקיים הצבעה בעניין.

4.  החליטה לקבל את ההצעה – היא תועבר למליאה.

5.  החליטה לדחות את ההצעה – היא תוסר מסדר היום, ולא ניתן יהיה להגיש הצעה זהה או דומה לה בעיקרהשלושה חודשים לאחר ההחלטה.

23.           שאילתה:

1.  כל נציג מועצה שאינו בעל תפקיד רשאי להפנות לבעל תפקיד שאילתה, מנוסחת בצורת שאלה, על עניין חיונישבתחום תפקידו; הנציג יכול לצרף לשאילתה מסמכים הקשורים בשאילתה.

2.  השאילתה תוגש בכתב למזכ”ל המועצה והוא יעביר את השאילתה לבעל התפקיד הרלוונטי.

3.  לא היה ברור לנציג מי הוא בעל התפקיד שהעניין בתחום תפקידו או שהפנה את השאילתה לגורם הלא מתאים, יפנה למזכ”ל המועצה את השאילתה והוא יחליט מי מבעלי התפקידים ישיב עליה.

4.  התשובה על השאילתה תעשה במליאת המועצה ע”י בעל התפקיד אליו הופנתה ההצעה, במליאה הקרובהשנערכת לאחר 14 ימים מיום הגשת השאילתה.

5.  בעל התפקיד רשאי שלא להשיב על השאילתה אם היא מכילה:

•   ביטוי פוגע או גזעני.

•   בקשה לחוות דעת כללית, נושא היפותטי או נושא שאינו בתחום אחריותו של בעל התפקיד.

•   פרטים אישיים חסויים.

•   עניינים שאינם קשורים לנושא השאילתה.

•   התייחסות לאירועים שקרו לפני תקופת הכהונה של בעל התפקיד או זמן ניכר לפני הגשת השאילתה.

6.  הסירוב להשיב כאמור בתת סעיף 5 לעיל יעשה באישור יו”ר המועצה ובהודעה לנציג בהכללת סיבת הסירוב.

7.  לאחר המענה על השאילתה יוכל הנציג לשאול את בעל התפקיד שאלה נוספת בעל פה, ואילו הוא יוכל לסרבלענות עליה מהטעמים האמורים בתת סעיף 5 לעיל.

24.           הצעת אי אמון:

1.  נציג שאינו שבע רצון מתפקודה של המועצה, חלקים ממנה או בעל תפקיד בה רשאי להביע את אי שביעות רצונובהצבעה שמטרתה להדיח את מי שאינו שבע רצון ממנו.

2.  ההצעה תוגש למזכ”ל המועצה לפחות שבוע לפני כינוס המליאה הקרובה.

3.  הצעת אי אמון תוגש ע”י לפחות שליש מנציגי המועצה.

4.  לא תוגש הצעת אי אמון בבעל תפקיד חדש, שלא מלאו חודשיים מיום כניסתו לתפקיד

5.  ההצבעה תעשה רק לאחר שניתנה זכות השימוע לאותו נציג או בעל תפקיד.

6.  ההצבעה תהיה חשאית, ודינה כדין הצבעה תקנונית.

25.           התנהלות ישבות:

1.  לכל פגישה ימונה מנהל ישיבה:

•   במליאה ובישיבת המזכירות- יו”ר המועצה או סגנו.

•   בישיבת וועדה- יו”ר הוועדה.

•   בכל ישיבה אחרת- ייקבע ע”י יו”ר המועצה.

2.  מנהל הישיבה יקבע את סדר הישיבה, ינהל את הדיון, יעלה את נושאיו וישמור על כללי האתיקה ותרבות הדיון.

3.  הודעה על מיקום ושעת הישיבה יימסר לכל הנציגים שנוכחותם בישיבה היא חובה לפחות 24 שעות לפני מועדקיום הישיבה.

4.  סדר היום של הישיבה יכלול את:

•   ההצעות לסדר היום והשאילתות שהוגשו למזכ”ל.

•   נושאים שוטפים של הגוף המכונס.

•   כל נושא אחר שהחליט עליו מנהל הישיבה.

5.  בכל ישיבה ייכתב פרוטוקול שייכתב או שיישלח למזכ”ל המועצה.

6.  בכל מליאה יימסרו עדכונים מכל בעל תפקיד, אם ישנם.

7.  לכל חבר מועצה תינתן זכות הדיבור.

8.  בתחילתה של כל ישיבה שבה נדונים עניינים סודיים, לפי החלטת יו”ר המועצה ו/או המזכירות, יודיע מזכ”להמועצה לנוכחים כי הדיון וההחלטות בישיבה הם סודיים וגילויים או פרסומם אסור בהחלט.

9.  ישיבות עם גורם חיצוני יתקיימו עפ”י הנוהל והנוהג המקובל בסוג הפגישה.

26.           קבלת החלטות:

1.  ההחלטות יתקבלו ע”י המליאה או בחלקים ממנה ע”י הצבעה, עפ”י תחום סמכויותיהם שנקבע בתקנון המועצהאו כל דין אחר.

2.  כל ההצבעות וההחלטות במועצה יהיו דמוקרטיות, שוות וכלליות.

3.  לפני כל הצבעה יתקיים דיון בגוף המצביע, ובו יינתן ביטוי לכל הדעות השונות.

4.  כל הצבעה תתועד בפרוטוקול.

5.  החלטות הנוגעות למדיניות המועצה ו/או לתוכנית עבודתה ו/או שהוגדרו כעקרוניות ע”י המזכירות יועלו בפניהמליאה, בנוכחות לפחות שני שלישים מהנציגים ודורשות רוב של לפחות מחצית.

6.  החלטות תקנוניות יעלו בפני המליאה, בנוכחות לפחות מחצית מהנציגים ודורשות רוב של שני שלישיםמהנציגים הנוכחים.

7.  כל החלטה אחרת תתקבל ברוב של המצביעים, כאשר הנמנעים לא באים במניין ההצבעה; היה מניין הקולותשקול- ההצעה לא תתקבל.

8.  את אופן ההצבעה יקבע המזכ”ל, בהתייעצות עם מלווה המועצה, מבין סוגי ההצבעות שיקבע בנוהל.

27.           ועדת שימוע:

1.  תפקיד הועדה הוא לטפל בבעיית משמעת של נציג עקב עבירתו על תקנון העל ו/או אמנת המועצות ו/או הקודהאתי ו/או תקנון המועצה ו/או כל מסמך מחייב אחר.

2.  הרכב הוועדה הוא: יו”ר ועדה אתית משפטית שיכהן כיו”ר ועדת השימוע וסיו”ר הועדה האתית משפטית, מלווההמועצה, יו”ר המועצה וסגנו, מבקר המועצה, מזכ”ל המועצה.

3.  חבר וועדת השימוע לא יכהן בתפקידו במידה והוא הנידון לשימוע ו/או שיש ניגוד עניינים מובהק בין הנידוןלשימוע לבינו.

4.  ועדת השימוע תתכנס בעקבות:

•   תלונתו של נציג, שנבדקה על ידי יו”ר המועצה ונמצאה כמוצדקת.

•   עבירה חמורה ו/או מתמשכת על תקנון זה או כל מסמך מחייב.

•   החלטת מזכירות המועצה.

•   המלצה של מבקר המועצה, בדו”ח רשמי שפרסם.

5.  ועדת השימוע תדון בעבירה, בנסיבותיה ובחומרתה, ותחליט בהצבעה על ההליכים שינקטו, אם בכלל.

6.  הוועדה תכונס גם ע״פ סעיף 14 תת סעיף 10 וההודעה תישלח על כך לנידון לשימוע לפחות 14 יום לפני כינוסהוועדה:

•   במידה והנידון לשימוע נעדר מהשימוע, והודיע על כך מראש, יש לדחות את השימוע לתאריך חדש, עד 14 ימים מיום השימוע הראשון.

•   במידה והנידון לשימוע נעדר גם מהשימוע השני, יש לקיים את השימוע בלעדיו.

•   במידה והנידון לשימוע נעדר מהשימוע הראשון, ולא הודיע על כך- יתקיים השימוע בלעדיו.

7.  לישיבת הוועדה ייכתב פרוטוקול, שיהיה פתוח לעיון חברי וועדת השימוע בלבד.

פרק שמיני: מצבים מיוחדים

28.           מצב חירום:

1.  מזכירות המועצה תכריז על מצב חירום, לאחר דיון והצבעה בעניין, בעקבות אחד מאלו:

•   מצב בטחוני או אזרחי קשה השורר בארץ.

•   אירוע בטחוני או אזרחי משמעותי שהתרחש.

•   כל נסיבה אחרת המשפיעה על תפקוד המועצה באופן משמעותי ביותר ו/או מתמשכת לאורך זמן רב.

2.  תקופת מצב החירום תהיה מוגבלת בזמן, ולא תעלה על חודש ימים, אלא אם כן החליטה המליאה להאריך אתהתקופה.

3.  בעת מצב חירום:

•   פעילות המועצה תוגבל, בהתאם להוראות הביטחוניות ולמצב העורף.

•   כינוס המועצה ייעשה באופן מצומצם.

•   המזכירות תוכל להחליט על החלטות חירום, בתנאי שאלו יובאו לידיעת המליאה בהקדם האפשרי ותוקפןמוגבל לתוקף מצב החירום; החלטות לפי סעיף זה לא יהיו החלטות כאמור בסעיפים סעיף 14 תת סעיף 10.

29.           פגרה:

1.  מזכירות המועצה רשאית לקבוע תקופות בהן המועצה תהיה בפגרה.

2.  תקופת הפגרה לא תעלה על שבועיים רצופים, ולא יותר מארבעה שבועות בקדנציה.

3.  הכניסה לפגרה מחייבת הודעה על כך למליאה לפחות שבוע לפני כניסתה לתוקף.

4.  בתקופת פגרה לא תתקיים כל פעילות ולא תכונס כל ישיבה, למעט במקרים מיוחדים עליהם החליטה המזכירותאו עפ”י דרישה של שני שלישים מהנציגים, ובתנאי שהפעילות תתקיים בהתראה של לפחות 24 שעות.

פרק תשיעי: נהלים אחרים

30.           קביעת נהלי עבודה, שלא בתקנון זה:

1.  כל בעל תפקיד רשאי לקבוע נהלים נוספים בעניינים שקשורים לתפקידו וכן המזכירות תוכל לעשות זאת.

2.  דין נהלים כאמור לעיל כדין הנהלים שבתקנון זה, בשינויים המחויבים.

3.  נהלים כאמור לעיל לא יסתרו, ישנו ו/או יבטלו את תקנון זה, תקנון העל, אמנת המועצות, ו/או כל מסמך מחייבאחר.

4.  נהלים כאמור לעיל תקפים למשך תקופת הכהונה של המזכירות.

פרק עשרי: הוראות כלליות

31.           תוקף התקנון: תוקפו של תקנון זה ותיקוניו החל מאישור ע”י המליאה.

32.           חובת קיום: התקנון מחייב את כל חברי המועצה (נציגים ופעילים כאחד).

33.           נוקשות: אין בכוחן של החלטות חירום ו/או כל החלטה אחרת למעט החלטות תקנוניות לשנות תקנון זה, לבטלו אולהתנות אותו.

34.           כפיפות: בכל מקרה של סתירה בין תקנון זה לתקנון העל, אמנת המועצות ו/או כל מסמך מחייב אחר, הם יגברו עלתקנון זה.

עריכה: מקס גלוקובסקי מלווה המועצה וחברי ועדת אתיקה ומשפט מועצת הנוער העירונית לקדנציה תשפ״ה 2024-2025